Mikä ihmeen SMILESTREAM?
SMILESTREAM on unelma uudenlaisesta koulu-, päiväkoti- ja urheilukuvauksesta: ihanista, laadukkaista tuotteista ja hauskoista kuvaushetkistä. Pitkällä alan kokemuksella osaamme myös toteuttaa tämän unelman – sinun avullasi tietenkin.

Kuinka rekisteröityä kuvaukseen?
Koulu/päiväkoti toimittaa aina sähköisen ilmoittautumislinkin kuvauksiin, jonka kautta ilmoittautuminen on helppo tehdä. Ilmoittautumisen voi tehdä helposti myös mobiililaitteilla.

Huom. jos perheessä on useampia kuvattavia, täytyy jokaiselle tehdä erillinen ilmoittautuminen.

Olen unohtanut tehdä ilmoittautumisen ja nyt ilmoittautuminen on kiinni.
Ei hätää, kuvaamme kaikki oppilaat/lapset, jotka osallistuvat kuvauksiin (paitsi jos kuvaaminen on erikseen kielletty). 
Lähettekää silti kyseiset tiedot osoitteeseen ilmoittautumiset@smilestream.fi
Kuvattavan nimi, koulu/päiväkoti, luokka/ryhmä ja huoltajan yhteystiedot eli sähköposti ja/tai puhelinnumero.


Lapseni on ollut kuvauksessa, mutta kuviani ei näy palvelussa.
Pyrimme aina julkaisemaan kuvat niin pian kuvauksesta, kuin mahdollista. Huomioithan kuitenkin, että sesonki aikoina julkaisut voivat hieman venyä. Lähetämme tiedon kuvien julkaisusta antamiinne yhteystietoihin (sähköposti, tekstiviesti). 
   

Mitä teen, jos en ole saanut sähköpostiini viestiä kuvien saapumisesta?
Kuvien julkaisusta lähtevä julkaisuviesti lähetetään aina samanaikaisesti kaikille kuvaukseen osallistuneille. Olethan antanut ilmoittautumisen yhteydessä oikeat yhteystiedot eli sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi? Joskus viestien kulun on voinut estää sähköpostiohjelman roskapostisuodatin. Tällöin ilmoitusviesti voi löytyä sähköpostinne roskapostista. Mikäli viestiä ei löydy edes sieltä, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme asiakaspalvelu@smilestream.fi

Kuvien valmistus ja toimitus ajat?
Tavallisten kuvatuotteiden valmistusaika on noin 6 arkipäivää ja erikoistuotteiden noin 2 viikkoa. Tuotteiden toimitusaika valmistumisen jälkeen on 2-3 arkipäivää. Lähetämme sähköpostitse tiedon kun kuvasi on valmistettu ja lähetetty matkaan. 


Voinko muuttaa tilausta, kun tilaus on tehty?
Valitettavasti kuvatuotteet lähtevät heti tilauksen teon jälkeen valmistettavaksi kuvavalmistamoomme, joten muutosten tekeminen ei ole enää mahdollista. 

Huom. Muutokset esimerkiksi toimitusosoitteeseen, ovat kuitenkin tietyn ajan mahdollisia. 

Tilasin useampia tuotteita, mutta vain osa saapui perille? 
Jos tilasitte valokuvien lisäksi myös erikoistuotteita, kuten mukeja, tauluja, voidaan ne toimittaa erillisenä postipakettina teitä lähimpään postin toimituspisteeseen. Tässä tapauksessa teille toimitetaan erillinen saapumisilmoitus kotiin.

Mitä teen, jos tilaukseni ei ole tullut perille?
Kuvien tilauksen jälkeen kuvat lähtevät kuvavalmistamomme tuotantoon. Kun kuvat ovat valmiita tuotannosta, lähetetään teille sähköpostiin lähetysilmoitus. Tämän jälkeen toimituksen pitäisi olla perillä noin kolmessa arkipäivässä, mutta toimitusaika voi sesonkina olla normaalia pidempi. 
Jos toimitettava tilaus on suuri kokoinen, voi toimitus tapahtua postipakettina, tällöin toimitus tapahtuu teitä lähimpään postin toimituspisteeseen. Tässä tapauksessa teille toimitetaan erillinen saapumisilmoitus kotiin.

Jos paketti ei ole saapunut useiden viikkojen jälkeen tilauksesta, on hyvä ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

Kuinka kauan kuvat ovat tilattavissa verkkokaupassa? 
Kuvat ovat tilattavissa verkkokaupassamme 6kk. Tämän jälkeen kuville on myös mahdollista ostaa lisää säilytysaikaa. Saatte ilmoituksen sähköpostiinne, kun kuvien säilytysaika on loppumassa.

Voiko samasta tunnuksesta tehdä monta tilausta? 
Samasta tunnuksesta on mahdollista tehdä niin monta tilausta, kuin kuvien säilytysajan puitteissa kerkiää. 
Kuvaustunnus on myös mahdollista jakaa sukulaisille ja ystäville, jolloin myös he voivat tehdä tilauksia kuvista. Siihen tarvitaan kuitenkin aina huoltajan suostumus ja vain kuvatunnuksen haltija voi jakaa tunnukset. 

Digikuvien tilaaminen? 
Verkkokaupastamme löytyy useita erilaisia digikuva vaihtoehtoja. Digikuvat löytyvät hinnastosta kuvatiedostot välilehdeltä. 

Huom. ryhmäkuvat eivät kuulu kaikki kuvat digitaalisena pakettiin.

Käsitelläänkö kuvia vielä tilauksen jälkeen? 
Kuvia ei käsitellä enää tilauksen jälkeen, vaan kaikki verkkokaupassa olevat kuvat ovat jo valmiiksi käsiteltyjä. 

Huom. kaikki kuvankäsittelypyynnöt täytyy tehdä asiakaspalveluumme ennen tilausta. 

Miten asiakaspalvelu on auki? 
Sesongin aika (elo-joulukuu) on asiakaspalvelun puhelin auki ma, ke, pe klo 16.00-18.00 (hinta 1,19 €/min).
Tavoitat meidät parhaiten asiakaspalvelu@smilestream.fi ja palaamme aina mahdollisimman pian Sinulle. Alla muutama tärkeä sähköpostiosoite

Palautteet, tarjouspyynnöt,
asiakaspalvelu@smilestream.fi

Mikäli olet unohtanut ilmoittautua valokuvaukseen,
ilmoittautuminen@smilestream.fi

Voiko kuvia palauttaa? 
Jos sattuisi niin ikävästi että kaikesta huolellisuudestamme huolimatta havaitsisit tuotteissa valmistusvirheitä tai muita meistä johtuvia puutteita joiden vuoksi tuote ei vastaa verkkopalvelun antamaa mielikuvaa, tuotteillamme on luonnollisesti normaali 14 vuorokauden vaihto-oikeus vastaavaan em. vaatimukset täyttävään tuotteeseen.

Koska kuvasi ovat henkilökohtaisia emmekä tietenkään voi myydä niitä kenellekään muulle, emme valitettavasti voi ottaa tuotteita enää takaisin jos sattuisitkin tulemaan katumapäälle. Tämän vuoksi tuotteillamme ei ole palautusoikeutta.
Kyseessä on kuluttaja-asiamiehen päätös joka perustuu tuotteiden henkilökohtaisuuteen ja siihen, että tilaaja on itse nähnyt ja valinnut haluamansa kuvat sekä nähnyt realistiset tuotekuvat tilaamistaan tuotteista ennen tilauksen tekemistä.

Huom. Kuvillamme on aina kuitenkin tyytyväisyystakuu! 

En ole tyytyväinen verkkokaupasta löytyviin kuviin.
Tarjoamme perheille, jotka eivät ole olleet kuvauspäivänä otettuihin kuviin tyytyväisiä, maksuttoman uusintakuvauksen studiollamme.

Lapseni on ollut poissa valokuvaus päivänä.
Tarjoamme perheille, joiden lapset ovat poissa kuvauspäivänä maksuttoman uusintakuvauksen studiollamme.

Postituspalvelut
UUTTA! Nykyään postituspalvelut ovat entistä joustavammat ja helpommat, -voit tilata kuvat vaikkapa tuotuna koti-ovellesi! Verkkokaupasta löydät itsellesi parhaimman vaihtoehdon.

Vaatetusohjeet
Käytämme green screeniä valokuvatessa, joten emme suosittele vihreää tai kirkkaan keltaista väriä vaatetuksessa, kiitos! 
Koska tärkeintä kuvissa on itse lapsi, eikä vaatteet, olisi hyvä että lapsella on mukava olla vaatteissa. Mutta suosittelemme yksinkertaisia, selkeäkuvioisia ja -värisiä vaatteita.

Miksi vihreät vaatteet näyttävät väärän värisiltä?
Joskus kuvattavien vaatetuksen väri saattaa hieman erota, siitä mitä se on ollut kuvaus hetkellä. Tämä johtuu siitä, että konseptimme perustuu green screen teknologiaan, jossa kuvattavat lapset kuvataan vihreän taustan edessä. Teknologia mahdollistaa sen, että verkkokaupassa voi itse valita haluamansa taustakuvan.
Mutta ei hätää, pyynnöstä voimme korjata värivirheet kuvissa. Olkaa vain yhteydessä asiakaspalvelu@smilestream.fi

Kuinka moni voi tulla samaan kaverikuvaan?
Kaverikuvaan mahtuu hyvinkin 5 henkilöä. Isompi ryhmä kuvataan eri taustalle, kuin muotokuvat. Varmistathan, että kaikilta kavereilta on lupa osallistua kaverikuvaukseen.

Lapseni kävi kaverikuvassa, mutta en löydä sitä kuvieni joukosta?
Pyrimme aina lisäämään kaverikuvat kaikille, jotka osallistuvat kaverikuvaukseen. Harmittavasti joskus voi käydä niin, että kaverikuva ei ole järjestelmässä merkkaantunut kaikille kuvassa käyneille. Olkaa tällöin yhteydessä asiakaspalvelu@smilestream.fi

Voinko tilata kuvia myös toiseen osoitteeseen?
Kyllä voit, kuvia voi tilata eri osoitteisiin. Tämän lisäksi voit jakaa kuvalinkin ystävillesi ja sukulaisillesi, jolloin he voivat myös tilata kuvia suoraan omiin osoitteisiinsa.

Miten tuunaan kuvia verkkokaupassa?
Ennen kuvatuotteen lisäämistä ostokoriin, on tuotteitta mahdollista tuunata erilaisilla toiminnoilla. Voit vaihtaa kuvan esimerkiksi mustavalkoiseksi tai seepian väriseksi. Löydät myös meidän ehdottamia kuvakokonaisuuksia ja uutuustuotteita. Kuvia voi myös itse zoomata halutunlaisiksi. Lisäksi tarra- ja muotokuva-arkkeihin voi valita useita eri otoksia, - jopa sisarukset samaan arkkiin! 

Kehitämme verkkokaupan ominaisuuksia jatkuvasti. Mikäli Sinulla on hyviä ideoita, ole meihin vain rohkeasti yhteydessä.